Nužnost i dobrobiti magnezija u ljudskom organizmu

Nužnost i dobrobiti magnezija u ljudskom organizmu

Magnezij je jedan od najvažnijih minerala u ljudskom organizmu. Naše tijelo treba magnezij kako bi apsorbiralo i koristilo nutrijente. Ako tijelo ne dobiva magnezij, ono ne može koristiti masnoću, proteine i ugljikohidrate koje svakodnevno unosimo. Stotine enzima se aktivira zbog magnezija i jedino tako organizam iskorištava hranjive vrijednosti namirnica.

300 mg magnezija je cijela zaliha koju sadrži ljudsko tijelo i ona je nužna za pravilno funkcioniranje organizma. No, nekada te količine nisu dovoljne jer se u današnje vrijeme jede nekvalitetna hrana siromašna mineralima.

Današnji ubrzani tempo života, stresne situacije u kojima se zalihe magnezija brže troše, nekvalitetna hrana siromašna mineralima, sve to donosi nam razne posljedice koje za sobom ostavljaju tragove. Da bi što bolje očistili organizam od toksina i kako bi što brže doveli zdravlje u bolje stanje, stručnjaci preporučaju uzimanje magnezija koji bi organizam trebao oporaviti i učiniti ga snažnijim.

Magnezij je neophodan za mnoge biološke procese koji se odvijaju u tijelu

Zdravlje srca
Magnezij pomaže u kontroli neuromuskularne refleksne aktivnosti srca, tako da srce kuca u redovnim ritmičkim udarcima. On također pomaže u sprečavanju abnormalnog zgrušavanja krvi u srcu. To može smanjiti šanse za srčani ili moždani udar, a čak može pomoći u oporavku, ako ste ih pretrpjeli. S druge strane, nedostatak magnezija može rezultirati u promijenjenim kardiovaskularnim funkcijama.

Zdravlje kostiju

Magnezij je važan za apsorpciju kalcija. Oni oboje rade zajedno kako bi vaše kosti ostale jake i sprječavaju poremećaje povezane s kostima. Bez toga, možete razviti bolesti kao što je osteoporoza, artritis i lomljive kosti zbog nedostatka mase i gustoće.

Uloga u metabolizmu

On igra ulogu u proizvodnji i transportu energije. Uključen je u metabolizam proteina, ugljikohidrata i masti. To omogućava tijelu da ostane aktivno i zdravo.

Dijabetes 

Važan je u funkciji i lučenju inzulina, a također je nosač za inzulin. On igra ključnu ulogu u kontroli razine šećera u krvi. Dakle, igra važnu ulogu u prevenciji dijabetesa. Prema nedavnim istraživanjima tijekom nekoliko godina, magnezijem bogate namirnice u prehrani mogu značajno (do 34 posto) sniziti rizik od razvijanja dijabetesa tipa 2. Rizik je smanjen čak za pretile osobe koje imaju veći rizik.

Zdravi bubrezi 

Magnezij je koristan u sprečavanju neželjenih kalcifikacija u bubrezima i mjehuru. Također djeluje kao detoksikant jer uklanjanja toksine i višak metala iz organa i tkiva.
 
Uloga u trudnoći

Nedostatak magnezija može dovesti do grčeva u placenti i prijevremenog poroda i povečanog rizika od urođenih mana. On također može dovesti do preeklampsije, hipertenzije ili visokog krvnog tlaka.

Simptomi nedostatka magnezija 

Velik broj ljudi ima nedostatak magnezija,a da toga nije ni svjesno. Poznati znakovi manjka magnezija su anksioznost, depresija, slaba cirkulacija, krvni tlak se stalno mijenja kao i bolesti kostiju.
Nedostatak magnezija uzrokuje i glavobolju, migrenu, umor, vrtoglavicu, pospanost, bolove i grčenje mišića.

Osigurajte dovoljno magnezija u organizmu

Tijelo ne može samo stvoriti magnezij, pa ga je potrebno unijeti kroz svakodnevnu hranu i piće.

Nedostatak magnezija možemo osigurati vodom i hranom koja obiluje viskim udjelom magnezija ili raznim dodacima prehrani. Hrana koja ga sadrži u najvećem postotku su u prvom redu orašasti plodovi ( bademi, orasi, brazilski oraščići,sezam), zeleno lisnato povrće (špinat, blitva), sjemenke bundeve i suncokreta, paprika, smokve, banane i slično.

Dnevne, preporučene potrebe magnezija odraslog čovjeka su 300 mg za muškarce i 270 mg za žene, a najlakše ih možemo zadovoljiti tako da svakodnevno pijemo prirodnu izvorsku vodu koja sadrži veliki postotak magnezija.

 

Povezani proizvodi